מתוך הסרטון - הקמת הבניין למדעי המוח באוניברסיטה העברית (צילום: מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח)
מתוך הסרטון - הקמת הבניין למדעי המוח באוניברסיטה העברית (צילום: מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח)

וידאו – 5 שנות בנייה בפחות מדקה וחצי: תערוכה מיוחדת בסינמטק

תערוכת "פוטנציאל פעולה", המשלבת בין מחקרי מוח לבין תהליך הקמת הבניין החדש למדעי המוח באוניברסיטה העברית, מוצגת בסינמטק. אל תפספסו

פורסם בתאריך: 26.2.18 17:46

תערוכה מיוחדת בסינמטק "פוטנציאל פעולה", מציגה תיעוד מיוחד של הקמת הבניין החדש למדעי המוח של האוניברסיטה העברית. בניית המבנה החדש בגבעת רם החלה לפני כחמש שנים וצפויה להסתיים השנה – בסרטון מיוחד, שאורכו פחות מדקה וחצי, מוצג הליך ההקמה של הבניין.

 


(צילום: מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח)


התערוכה משלבת למעשה בין מחקרי מוח לבין תהליך בניית הבניין למדעי המוח באוניברסיטה העברית, שבנייתו מסתיימת בקרוב. תערוכת "פוטנציאל פעולה" תוצג בין התאריכים 25 בפברואר ועד ה-19 במרץ, בסינמטק ירושלים.

התערוכה מתקיימת במסגרת שבוע האמנות והמוח של מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח, באוניבריסטה העברית, בשיתוף עם סינמטק ירושלים. האוצרות מיכל מור ואלונה שני-נרקיס, חיברו על פני תשע כרזות, צמדי אלמנטים אדריכליים מבניין סוזן וצ'רלס גודמן למדעי המוח, ההולך ונבנה בקמפוס האוניברסיטה העברית, עם אלמנטים מעולם המוח, שהופקו באמצעות צילומי M.R.I, צילומים מיקרוסקופים ועוד. הכרזות מציגות את הדמיון בין המוח והאדריכלות, כמו גם את ההשראה שהם מעניקים זה לזה. בנוסף לכרזות, יוצג סרטון Life Time באורך דקה, המתעד באמצעות מצלמה, שמוקמה באתר הבנייה, את חמש שנות הבניה.

עוד על התערוכה והבניין: מה קורה כשחוקרי מדעי המוח נפגשים עם אדריכלים כדי לממש את חזונם לייצר את החלל האולטימטיבי שבו פעילות מחקר שוקקת, המאגדת חוקרים מתחומים שונים? הגשמת חלום זה התאפשרה כאשר חוקרים, אדריכלים ותורמים איחדו כוחות בחסות האוניברסיטה כדי להקים בניין יחיד מסוגו בארץ.

 

 

בניין סוזן וצ'רלס גודמן למדעי המוח שיפתח בקרוב בקמפוס אדמונד י' ספרא עוצב על ידי הארכיטקט הנודע נורמן פוסטר והמשרד הירושלמי בר, שיפמן-נתן אדריכלים ומשלב בתוכו השפעות צורניות אשר מדמות את המוח האנושי ושואבות ממנו השראה. הסינרגיה בין האדריכל והמדען התקיימה ברבדים שונים. מחד, האדריכלים קיבלו השראה ממושגים ומבנים מתחום המוח ויישמו אותה בעיצוב פנים הבניין והמעטפת שלו. מאידך, היה עליהם לתכנן בניין שישרת את הצרכים הייחודיים של חוקרי המוח, את הקמפוס בעל המסורת הארכיטקטונית, ואת העיר, על מאפייניה המרובים.

נדבך מרכזי בחזונו של המרכז למדעי המוח היה להקים בניין שיעודד את הקשרים הרב-תחומיים בין חוקרים על בסיס יומיומי. במפגש בין האדריכל לחוקר נטמנה האפשרות לתרגם את החזון למימוש פיזי. תרשימים, תצלומי מיקרוסקופ, סריקות דימות ונוסחאות מתמטיות, שנאספו במאה השנים האחרונות, הפכו לכלים ויזואליים בידיהם של האדריכלים ותורגמו לרכיבים קונקרטיים במבנה המודרני.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר